Outlook 2013 IMAP-hoofdmap wijzigen

In Office Outlook 2013 werkt de configuratie van de IMAP-mappen anders dan in eerdere versies van Outlook. Het is hierdoor mogelijk dat Outlook de mappen op de server niet correct herkent, en daardoor verzonden e-mails bijvoorbeeld niet opslaat. Ook is het mogelijk dat u e-mails niet meer kunt verwijderen.

Wanneer u tegen dit probleem aanloopt dient u de hoofdmap in Office Outlook 2013 aan te passen. Hiervoor kunt u de volgende stappen volgen:

  • Open Office Outlook 2013.
  • Klik op 'Bestand'.
  • Klik op 'Accountinstellingen' en daarna op 'Accountinstellingen…'.
  • Dubbelklik op uw IMAP mailaccount.
  • Klik op 'meer instellingen' en ga naar het tabblad 'Geavanceerd'.
  • Onder 'Mappen' voert u 'INBOX' in als hoofdmap en klik op 'OK'.
  • Herstart Outlook.

Houd er rekening mee dat het nog even kan duren voordat Office Outlook 2013 alle mappen opnieuw heeft gesynchroniseerd. Daarna zouden de IMAP-mappen naar behoren moeten werken.